Sony A6300

a6300_N_image_01csSony ha presentato oggi una nuova mirrorless APS, la A6300 che succede alla A6000.
La nuova fotocamera ha un nuovo sensore di formato APS (23,5×15,6 mm) da 24 Mpx che impiega collegamenti in rame che velocizzano la raccolta di luce e la lettura del segnale. L’elaboratore d’immagine Bionz X ha un nuovo algoritmo di elaborazione dell’immagine che consente di arrivare alla sensibilità di 51200 Iso. Grandemente migliorato l’autofocus che usa la tecnologia Sony 4D Focus, che consente di predire il movimento del soggetto nel tempo, e il Fast Hybrid AF che combina la velocità dell’autofocus a rilevamento di fase con la precisione di quello a rilevamento di contrasto. L’autofocus dispone di 425 punti AF il maggior numero in una fotocamera. Questo consente una velocità di raffica di 11 fg/s e di 8 fg/s con live view. La A6300 può riprendere video 4K senza “pixel binning” e Full HD a 120 fg/s. Il mirino elettronico ora ha 2,4 Mpx e una velocità di 120 fg/s per un minore ritardo di visione. Sono presenti ovviamente Wi-Fi e NFC. Il corpo, protetto da polvere ed acqua, è simile a quello della precedente A6000.
La A6300 spinge ulteriormente le capacità della precedente A6000 per la velocità dell’autofocus e della raffica e costituisce uno dei migliori sistemi in assoluto per la ripresa di soggetti in movimento, superata solo da fotocamere di costo almeno quadruplo.
Il sensore promette un miglioramento delle prestazioni, già ottime nella precedente A6000 per un’APS, e sarà da verificare nelle prove pratiche.
Non poteva mancare poi la ripresa video 4K che ormai ci si aspetta in tutte le nuove fotocamere.

La A6300 sarà disponibile da marzo al prezzo di 1.250 € solo corpo, 1.400 € con lo zoom 16-50/3,5-5,6 OSS rientrante e 2.250 con lo Zeiss 16-70/4,0 OSS.

Riporto il comunicato stampa Sony che è stato inviato solo in inglese.

__________________________________________________________________

Sony Introduces New α6300 Camera with World’s Fastest Autofocus

feb 03, 2016 17:16 CET

New Mirrorless Camera Features World’s Fastest AF speedi and Highest Number of AF pointsii plus Newly Developed 24.2 MP APS-C Sensor, High Resolution 4K video recording and more

Sony today introduced the latest addition to their award winning line-up of mirrorless cameras, the α6300. The camera boasts an unrivalled 4D FOCUS™ system that can lock focus on a subject in as little as 0.05 seconds, the world’s fastest AF acquisition time[i]. Additionally, the α6300 has an incredible 425 phase detection AF points that are densely positioned over the entire image area – the world’s highest number of AF points on any interchangeable lens camera[ii], and can shoot images at up to 11 frames per second with continuous autofocus and exposure tracking.

The impressive new mirrorless model also has the ability to support full live-view continuous shooting on the Tru-finder or LCD screen at up to 8 frames per second, ultimately producing a real-time shooting experience that combines all the benefits of an electronic viewfinder with the immediacy of a through-the-lens optical viewfinder.

The versatile α6300 camera is equipped with a newly developed 24.2 MP[iii] APS-C sized Exmor CMOS sensor that works together with a BIONZ X image processing engine to produce outstanding image quality throughout the entire ISO sensitivity range ISO 100 – 51200[iv].

The new α6300 can also shoot and record high resolution 4K video with full pixel readout and no pixel binning in the popular Super 35mm format.

Unrivalled AF Performance

Sony’s new α6300 camera builds upon the acclaimed 4D FOCUS performance of the α6000 model, utilising a Fast Hybrid AF system that combines high-speed phase detection AF with extremely accurate contrast AF and allows it to capture and lock on to moving subjects in as little as 0.05 secondsi. The camera’s High-density Tracking AF technology positions 425 phase detection AF points over nearly the entire field of view, allowing it to accurately focus throughout a wide area – even on small, fast objects that other cameras would fail to recognise.

In addition to the extensive AF coverage, the α6300 debuts a new high-density tracking AF technology that significantly improves subject detection and tracking performance. This new technology can quickly activate a large number of AF points surrounding a subject – approximately 7.5 times more density than the α6000 – and intelligently adjust them in accordance with the subject’s motion. This is a particularly powerful feature when used with high-speed 11 fps continuous shooting or the new 8 fps continuous live-view mode, which provides 100% accurate framing for fast moving subjects on the LCD screen or viewfinder.

Of note is the fact that the camera’s 425 phase detection AF points, enhanced tracking and focus accuracy are all available on the α6300 when using A-mount lenses[v] with a mount adaptor like the Sony LA-EA3. This is a first for Sony E-mount interchangeable lens cameras with an APS-C sized sensor, as the only other cameras to feature this capability are the full-frame α7R II and α7 II models.

Other enhancements to the α6300 include silent shooting functionality, the ability to use AF in focus magnifier mode, expanded flexible spot AF, Eye AF in AF-C mode and more.

Powerful 24.2 MP Exmor CMOS Sensor and BIONZ X Processor

In order to maximise efficiency and overall camera performance, the α6300 features a new 24.2 MP sensor that is an ideal match for its BIONZ X image processing engine.

The new image sensor employs copper wiring in its structure, which improves light collection efficiency and significantly accelerates readout speed. The BIONZ X processor features an upgraded image processing algorithm designed to maximise the sensor’s overall capabilities. Together, the two key components work together to produce images with low noise and exceptional resolution in sensitivity settings up to ISO51200iii, in particular in the mid-to-high sensitivity range.

Ultimate 4K Resolution and Other Professional Video Capabilities

In another first for non-full-frame Sony interchangeable lens cameras, the new α6300 offers internal 4K movie recording in Super 35mm format. When shooting in 4K, the camera uses full pixel readout without pixel binning to collect 20 megapixels of information – approximately 2.4x[vi] (6K equivalent) as many pixels as 4K UHD and then oversamples the information to produce high quality footage with exceptional detail and depth.

The camera utilises the XAVC S codec[vii] during video shooting, which records at a high bit rate of 100 Mbpsvii during 4K recording and 50 Mbps during standard Full HD shooting, ensuring maximum detail and clarity in both video formats. Additionally, the camera will focus approximately twice as fast as its predecessor during movie shooting thanks to its new and improved AF system. AF speed and AF tracking sensitivity are also adjustable for expanded creativity.

Other professional calibre video features include the ability to record Full HD at 120 fps at 100 Mbps[viii], another first for α interchangeable lens cameras with APS-C sized sensors. This mode allows footage to be reviewed and eventually edited into 4x or 5x slow motion video files in Full HD[ix] (24p or 30p) resolution with AF tracking. The new α6300 also offers S-Log gamma recording[x] for wide dynamic range shooting – approximately 14-stop latitude in S-Log3 gamma setting – and supports S-Gamut for a wider colour space. Both options allow for greater creativity for processing video post-production.

Also included on the new camera is a microphone line input that accepts external microphones and also supports XLR input with Sony’s XLR adapter kit, as well as Gamma Display Assist, a new function that allows users to monitor images or check focus when recording S-Log movies. The new model has enhanced Zebra functionality for greater exposure control. Picture profile settings are available, as well as Time Code / User Bit and much more.

Enhanced Operability and Ergonomics

The α6300 camera is equipped with a high contrast, high-resolution XGA OLED Tru-Finder with approximately 2.4 million dots that offers exceptional corner-to-corner visibility. There is also a new mode available for the viewfinder that allows display of images at 120 fps, ensuring that action is displayed smoothly with very few afterimages, making subject tracking through the Tru-finder easier than ever.

Aesthetically, the new α6300 camera features an extremely solid feel in hand thanks to its robust, magnesium alloy design. It can be customised to fit nearly any shooting style or preferences, with 9 customisable buttons that one of 64 different functions can be assigned to. The camera adds a digital level gauge as well as upgraded dust and moisture resistance[xi], a reinforced lens mount structure and a new shutter release button and mode dial with improved operability and grip.

The new α6300 camera is Wi-Fi® and NFC compatible and fully functional with Sony’s PlayMemories Mobile™ application available for Android™ and iOS platforms, as well as Sony’s growing range of PlayMemories Camera Apps™, which add a variety of creative capabilities to the camera. It also supports QR code for easy connection to non-NFC smart phones.

The α6300 will be available in Europe from March 2016 priced at approximately €1,250 body only and €1,400 with SELP1650 lens. The α6300 will also be available as a kit with the SEL1670Z lens in April 2016, priced at approximately €2,250.

[i]Among interchangeable lens cameras equipped with an APS-C sized sensor as of February 2016, based on Sony research. Measured using CIPA-compliant guidelines and internal method with an E PZ 16-50 F3.5-5.6 OSS lens mounted. Pre-AF off and viewfinder in use

[ii]Among interchangeable lens cameras as of February 2016, based on Sony research

[iii]Approximate effective MPs

[iv]Expandable up to ISO 51200 for stills and up to ISO 25600 for movies

[v]A-mount lenses with SSM or SAM only. Users can choose phase-detection AF or contrast-detection AF in AF System menu

[vi]1.6x in 30p setting

[vii]An SDHC/SDXC memory card with a Class 10 or higher speed rating is required for XAVC S recording

[viii]UHS Class 3 memory card is required for recording at 100Mbps

[ix]Number of pixels required for Full HD movie recording is read out from the image sensor

[x]S-Log2 and S-Log3 are based on processing pictures

[xi]This camera is designed for optimal dust and moisture resistance, but is not waterproof or splashproof. For FE lens only

________________________________________________________________

a6300_N_wSEL1670Z_fronts

a6300_N_rears

a6300_N_wSELP1650_tops

a6300_N_wSELP1650_tilt_downs

a6300_N_wSELP1650_front_tops

a6300_N_wSEL1670Z_rights

a6300_FE2470GM_image_white-cs

Annunci

12 pensieri su “Sony A6300”

  1. Questa top APS-C potrebbe essere un’ottima mirrorless anti reflex quali Nikon D500 (prezzata ufficialmente col 16-80 (24-120) a 3200€ e Canon 7D mk2, peccato che Sony ancora non abbia presentato degli obiettivi con innesto E che superino la focale di 210 mm dell’economico 55-210. Certo però che rispetto alla A6000 il prezzo subisce un incremento superiore al 50%… quanto le fanno pagare le novità! Con 1400€ circa viene allora via la A6000 con lo Zeiss 16-70.

    Mi piace

  2. ma si sono messi d’accordo tutti? cosa sono questi prezzi? prima nikon con la D500 che costa il doppio della D7200 e ora la a6300 che costa il doppio della a6000. per costare il doppio dovrebbero darmi strumenti che reinventino il modo di fare fotografia.
    vedenbdo poi che la a6000 non è mai scesa di prezzo (è un anno che costa 600 euro in kit) inutile aspettarsi uno street price inferiore per la a6300. l’affare sarà la a6000 allora

    Mi piace

    1. A mio parere questi prrzzi così esageratamente alti rispetto al modello precedente non sono così insensati (o meglio, lo sono ma con uno scopo da raggiungere): chi ha disponibilità e non bada al prezzo ed al suo rapporto con la qualità inseguirà l’ultima evoluzione per avere il massimo magari risparmiando poi su eventuali altri obiettivi, altri invece acquisteranno il modello “vecchio” magari aggiungendo altri obiettivi, mentre altri ancora attenderanno l’offertona sul modello sostituito; così facendo la casa costruttrice vende il nuovo modello a prezzo alto, che altri acquisteranno attendendone un lieve ribasso, mentre riesce anche a svuotare i magazzini dal vecchio vendendo pure obiettivi in maggiore quantità. Anche a mio parere una differenza così abissale tra meno e più recente, considerando che la meno nuova non è un bidone, non vale l’acquisto del più nuovo pur in presenza di caratteristiche tecniche migliorative ma che poi almeno in apparenza non rappresentano una rivoluzione.

      Mi piace

  3. ragazzi più passa il tempo e più mi vien voglia di lasciar perdere le Ml e di comprare una bella compatta superzoom da 200 euri, te la metti in tasca e vai dove vuoi senza sbattimenti e senza spendere capitali per corpi e ottiche!! le foto vengono bene lo stesso se ci si sa fare

    Mi piace

  4. Francesco vorrei un informazione sia sulla a6300 che sulla a6000: ma la messa a fuoco centrale è a croce con 9 o più punti come sulle reflex o i quadratini dell’af compaiono un po dove capita? e quella multipla come si comporta?

    Mi piace

    1. Fulvio,
      la Sony non dichiara per le A6000 e A6300 come è il tipo di punti AF a rilevamento di fase, ma dalle informazioni tecniche sul loro funzionamento escluderei che siano a croce.
      L’area di messa a fuoco può essere (faccio riferimento alla A6000, ma l’A6300 dovrebbe avere lo stesso funzionamento):
      Ampia. la fotocamera sceglie i punti AF in tutta l’area d’immagine
      Zona, si può selezionare una zona di 9 punti AF fra cui la fotocamera sceglie
      Centro: scelta del punto al centro dell’immagine
      Spot flessibile: si può spostare il campo di messa a fuoco su qualsiasi punto dell’inquadratura e ampliarlo o restringerlo
      Ciao, Francesco

      Mi piace

  5. Ciao Francesco, ma tra questa sony e la Rx10 II cosa mi consigli? io devo fare essenzialmente video. Peraltro non ho capito se questa sony permette di girare video guardando dal viewfinder o solo dal display. Grazie per la tua eventuale risposta.

    Mi piace

    1. Luca,
      tutte le mirrorless consentono di riprendere video usando il mirino oltre che lo schermo, quindi anche la A6300. Quanto a preferire questa o la RX10 II la cosa dipende dalle tue esigenze in fatto di obiettivi. Se le focali dal 24 al 200 mm equivalente f/2,8 ti sono sufficienti la RX10 II è un’eccellente scelta e permette di riprendere video di alta qualità. Se invece volessi, ad esempio, usare supergrandangoli o lunghi tele, o qualsiasi obiettivo speciale o di alta luminosità allora la A6300 è preferibile.
      Ciao, Francesco

      Mi piace

Rispondi

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...